מסגרות חינוכיות שעשויות להתאים:
- ביקור בגן רגיל בליווי סייעת – מתאים בעיקר לילדים בעלי יכולות תואמות גיל בחלק מתחומי ההתפתחות, עם קשיים נלווים בהם הילד יכול להיעזר בסייעת על מנת להשתלב ולהתקדם.
- מסגרת גנית חינוכית טיפולית עם דגש תקשורתי החל מגיל שלוש שנים.
או
מעון יום שיקומי תקשורתי לפעוטות הקטנים מגיל שלוש שנים. - גן שפתי
- גן למעוכבי התפתחות
- גן לילדים עם לקויות מוגדרות
- כיתה קטנה
- כיתת PDD בבי"ס רגיל
- בי"ס של חינוך מיוחד
טיפול פסיכולוגי במשחק (floortime) בדגש תקשורתי-רגשי –
טיפול ששם דגש על שלבי ההתפתחות התקשורתיים רגשיים על פי גרינספאן, בו ניתן דגש לשלבי התפתחות של ויסות עצמי וחקירה, אינטימיות והנאה מקשר, יזימה והיענות של מעגלי תקשורת ופתרון בעיות.
ההתייחסות לשלבי ההתפתחות התקשורתיים נעשית תוך התייחסות לפרופיל הסנסורי של הילד ולקשר וליחסים בינו לבין הדמויות המשמעותיות המטפלות בו.
הטיפול מלווה בהדרכת ההורים לגבי חזקים וחולשות של הילד, אינטראקציות והתנהגויות בבית.
הערכה הפסיכולוגית מתייחסת למספר תחומי הערכה:
אפיונים התנהגותיים ייחודיים של הילד: למידת העניין והסקרנות שהילד מציג בסביבתו, לקשר העין עם המבוגר, ליכולות חיקוי, לשיתוף הפעולה, למידת התנועתיות, ליכולת לשבת לאורך זמן, טווחי קשב וריכוז ולמידת ההתמדה. כמו כן נבדקות יכולות הויסות, מידת ההסתגלות ותחומי העניין, תגובה למעברים.
לתחום השפתי הכולל הפקת שפה ודיבור, התייחסות שמית לתמונות, תגובה לבקשה, חזרה אחרי מילים, ביצוע הוראות.
התחום הביצועי תפיסתי מתייחס ליכולות להרכיב פאזלים,
לתחום המשחק הכולל תגובה למשחקי אורות וקולות, למשחקים סנסורים, משחק פונקיונלי,
משחק במשחקי סיבה ותוצאה ראשוניים, משחק עצמי ומשחק משותף,
התחום התקשורתי כולל את מידת היזימה וההיענות, תגובה להתערבות במשחק, מידת ההדדיות והאינטראקציות המשותפות.