
התפתחות בשנה הראשונה לחיים: הקדמה כלליתבעבר היו תיאורטיקנים- ובהם תיאורטיקנים פסיכואנליטיים חשובים שחשבו שהתינוק חסר ישע ותלוי לחלוטין בסביבה החיצונית לסיפוק כל צרכיו (נקרא שלב
חרדה בסיס להתפתחות ודבר שמעכב התפתחות חדר הטיפול כמיכל לחרדה יכולת הסמלה היא יכולת התפתחותית- לחקות נגיסה של עוגה או לאכול באמת את העוגה מפלסטיק/
כמו בכל תחומי ההתפתחות, גם התחום החברתי מתפתח בשלבים כאשר כל שלב שמושג מהוה בסיס לשלב הבא אחריו. התחום החברתי מתייחס לקשר שהילד יוצר עם
המשחק משמש ככלי טיפולי. במהלך הטיפול יושם דגש על עזרה בהבניית רצף במשחק, עם התחלה, אמצע וסוף, הרחבה של המשחק ועידוד של העלאת רעיונות. במהלך
בשנים הראשונות לחייו של הילד נבנות היכולות החברתיות שלו, אך לעתים עולה החשש שההתפתחות בתחום זה אינה תקינה. מהם השלבים בהתפתחות החברתית של הילד, כיצד
מסגרות חינוכיות שעשויות להתאים: ביקור בגן רגיל בליווי סייעת – מתאים בעיקר לילדים בעלי יכולות תואמות גיל בחלק מתחומי ההתפתחות, עם קשיים נלווים בהם הילד
התינוקות אינם נולדים טאבו לראסה. הם נולדים עם טמפרמנט מסוים ויכולת ויסות הייחודית לתינוק. כבר לאחר הלידה ניתן לראות האם התינוק הוא תינוק קל ונוח
חלק מההמלצות של האבחון הפסיכולוגי מתייחסות לצרכים של הילד בתוך המסגרת החינוכית: סיוע של גננת שיח בגן רגיל– סיוע כזה מתאים לילד שהתפתחותו הכללית תקינה,
הגדרות: Hallopeau, דרמטולוג צרפתי, תבע את המונח טריכוטילומניה ב – 1889 לתיאור קרחת שנגרמה על ידי מריטה עצמית של שיער. כיום המונח מקיף את הסינדרום
// הצהרת נגישות
בניית האתר: המסלול הירוק